5 Şubat 2014 Çarşamba

Okyanusta Yaşam Mücadelesi

Bugün yine her sabahki gibi haberleri okuyordum ki gözüme inanılmaz bir haber ilişti. Bana Life Of Pi'yi hatırlatan haberde okyanusta yaşam mücadelesi veren bir adamın hikayesi vardı. 15 yaşındaki arkadaşıyla beraber köpek balığı avına çıkan El Salvador’lu balıkçı Jose Salvador Alvarenga teknenin motorunun bozulmasıyla okyanusta sürüklenmeye başlamış. Haberden anladığım kadarıyla kürekleri de yokmuş. 14 ay boyunca yaşamak için kaplumbağa kanı içip, elleriyle yakaladığı balık ve kuşları yemiş. Arkadaşı çiğ et yiyemediği için 4 ay sonra ölmüş. Son haftasında Marshall Adaları’nda ıssız bir adaya denk gelmiş sonunda karada yaşamaya başlamış. Bulunduktan sonra sağlık kontrolünden geçirilip hemen Marshall Adaları’nın başkenti olan Majuro’ya yerleştirilmiş ve Alvarenga’nın yaptığı ilk iş traş olmak olmuş.



ABD’nin adadaki yetkilisi Norman Barth, Alvarenga’nın El Salvador doğumlu olduğunu ama daha sonra iş için Meksika’ya yerleştiğini ve yaklaşık 15 yıldır Meksika’da yaşamaya devam ettiğini söyledi.


Bana Life Of Pi ve Lost’u anımsatan bu hikaye çok ilginç geldi. Bir insan gerçekten aylarca sandalda nasıl yaşayabilir? İnanın aklım almıyor. 14 ay boyunca yemek yok, 14 ay yatak yok, 14 ay aynı kıyafet ile yaşam mücadelesi. Kendisine saygı duydum ve ileride belki açıklamalar yapar diye bu ismi takibe almaya karar verdim. Eğer imkan bulursam kendisine toptan giyim mağazasından güzel bir eşofman takımı almayı düşünüyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder